söndag, december 07, 2008

Lite mer sällan...

Lite av en julklapp att få, men jag går lite och överväger att stänga ner min blogg. Jag älskar att blogga och jag älskar alla de vänner jag har fått genom bloggandet. Men de senaste månaderna har livet också varit hårt. Jag har ett hopp; människor som håller mig uppe – så ni ska inte vara oroliga. Men samtidigt har jag någon som kämpar för motsatsen.

Att jag här på bloggen skriver om mitt liv, på ett positivt sätt (för ja, mitt liv är positivt), ger bara denna negativa kraft än mer styrka tyvärr. Jag kommer att hålla bloggen öppen ett tag till, kanske skriva lite då och då och vem vet, kanske kommer jag igång på riktigt igen, med inlägg var och varannan dag, som förr – jag har ju en hel massa oskrivna inlägg att skriva; inlägg jag själv önskat skriva och inlägg om sådant som ni läsare önskat att höra mer om. Jag ska också försöka komma igång med surfandet runt till er andra bloggare igen, så att jag kan fortsätta att hålla kontakten med alla er jag lärt känna och lärt att tycka så mycket om.

Jag hoppas verkligen att allt kommer att ordna sig på bästa sätt, men just nu är jag bara så trött på e-mails, sms och telefonsamtal, dygnets alla timmar, att jag inte ser någon annan utväg än att vara lite tystare här på bloggen. Och nej, oroa er inte; problemet är inte relaterat till bloggandet som sådant. Och ja, även om detta känns smått övermäktigt ibland, är det inget som bryter ner mig. Jag är en stark & smått hopplöst positiv person, med fötterna förhållandevis stadigt på jorden och jag har flera glädjeämnen i livet, som jag kommer att vårda ömt, och jag har egentligen redan sedan länge kommit vidare med mitt liv. Men livet handlar ju inte bara om mig och mina känslor, det måste man ju inse.

Kram till er alla och bli inte alltför förvånade om det dimper in ett inlägg lite då och då trots allt. Men det blir inga 5-7 i veckan på ett tag tyvärr.

Uppdaterat: I alla fall blir det inte lika personligt, relaterat till min faktiska vardag, på ett tag här på bloggen. Annat ska jag nog skriva.

32 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
KARLAVAGNEN sa...

Var bara rädd om dig och Aaju. Det är det enda jag begär. Å hojta om du vill ha diskborstar (jo JAG har snöat in på dem).

Stor kram!

Anonym sa...

Älskade Sis. Med risk för att bli för personlig skriver jag att DU är en av dom viktigaste personerna i mitt liv. Du är min lillasyster. Hur du än vänder o vrider dig i livet o världen så finns jag här. Önskar såå att du bodde närmare. Du är så jättestark och har alltid varit där för mig i mina många ups´n downs. JAG FINNS HÄR. Du har världens finaste son. Det är på så många plan som du är rik på.. Ring mig bara, skriv ja vad du än vill eller bara hålla dig undan. Så är jag här för dig sis. Tillsammans ska vi fixa, gatubarnens mamma o alla länders upptäckare;-) Kram på dig Heila Leila Beila:-) löv ya

Anonym sa...

Ja verdens fineste søn, som man IKKE må kæmpe for.
Holger

Fritt ur hjärtat sa...

Huvudsaken är att du gör det som är rätt och bäst för dig och Aaju. Vi finns kvar det kan jag lova! Hoppas på en kommentar eller inlägg då och då bara så vi vet att du fins kvar i cybervärlden.
Massor av styrkekramar från Uddevalla!

Anonym sa...

Hoppas att allt ordnar sig och att du får lugn och ro. Skriv när du känner för det och har tid.

Vida sa...

Du ska göra det som känns rätt och bra för dig. Att du mår så bra som möjligt är det viktigaste..

Varm kram och lycka till!

Liv

Victoria sa...

Hoppas att allt snart blir bättre!! Många kramar/Vic

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Tänker på dej och Aaju. Kram Eva E

Marianne sa...

Så tråkigt, men jag håller med alla här ovanför, det viktigaste är att du och Aaju har det bra och mår bra. Jag behåller dig i länklistan så ser jag om du har skrivit ett inlägg.

Om och när du en vacker dag återkommer finns vi här ute kvar. Även om det blir knäpptyst kommer nog ingen av oss att glömma dig och Aaju. I alla fall inte jag.

Sköt riktigt väl om dig under tiden!

Stora kramar
Marianne

Suzesan sa...

Åhhh Lullun gör det som är bäst för dig och pojken ...lille Aaju.
Jag finns i bakgrunden. Skriv när det känns bra. Jag behåller också dig i min länklista. Kämpa på med ditt och skriv när du behöver...eller har lust.
Du är aldrig ensam kom alltid ihåg det.
Jag har lärt mig så otroligt mycket av dig och det du skriver. Tack.
Jag håller med alla för övrigt och jag kommer heller aldrig att glömma dig. Tänk bara på att du inte isolerar det som bekymrar dig. Så du "kan andas".
Omtankar och kramar
/Susanne

Anne sa...

Jag förstår dig till fullo. Jag hoppas dock av rent egoistiska skäl att du forstätter skriva i nån form då jag uppskattar din blogg.
Tiden måste vara rätt dyrbar för dig också, med krävande jobb och barn, svårt hinna med allting.
Men vill du skriva men bara inte känner dig bekväm med nuvarande format så kan ett alternativ kan kanske också vara att du stänger blogg, dvs har lösenord som bara du bestämmer vem du vill dela ut det till. Då får du en helt annan kontroll över vem som läser och kan skriva det du vill på ett annat sätt. Då kan bloggen vara helt privat och stängd och du kan skriva vad du vill utan att känna dig begränsad.

Anonym sa...

Jag vet inte vad som ligger bakom men jag förstår ditt beslut. Jag hoppas i alla fall på ett och annat inlägg framöver :-). Men ta en paus om du behöver och återkom när du har tid och lust. Ta hand om dej och Aaju!
KRAM!

Petchie75 sa...

Åh Lullun, jag tänker mycket på dig och Aaju och jag hoppas att livet snart blir roligare och positivare.
Och som många redan skrivit, ta den paus du behöver från bloggen - vi finns kvar om / när du känner för att skriva igen (finns även på mailen / skype om du känner för snack).
Stor stor kram!!

Saltistjejen sa...

Lullun, å jag förstår även om det känns sorgligt. framförallt att du ska ha det så tufft just nu. men om det är problem med bloggandet så ska du definitivt sluta med det. iallafall på det personliga planet.
Men vi läsare finns kvar och jag kommer definitvt att fortsätta följa din blogg ändå. När du har tid o lust att skriva ngt nytt. Jag har inte jättemycket tid att kommentera så mina kommentarer har varit och kommer nog fortsätta vara något mer sparsamma än "förr", men läser det gör jag!
Stora varma kramar till dig och Aaju!!!!

Grekland nu sa...

Jag håller med alla föregående talare! Men det vore roligt om vi fick läsa ett och annat inlägg om Grönland ändå, utan att det är så personligt, för det är en spännande plats du bor på. Kram!!

Annika sa...

Du ska göra det du själv känner är rätt just nu, Lullun!
All lycka till dig.
KRAM!!

Anonym sa...

Jag kan bara stämma in i kören. Gör det som känns rätt för er! Jag gillar verkligen din blogg, så jag kommer att titta in då och då, och har det inte kommit något nytt inlägg har jag en massa olästa att läsa.

Kram på dig!

aussiekicki sa...

Jättetråkigt för oss som tycker om att ta del av dina funderingar och vardag. Men jag förstår ditt beslut. Sköt om dig och din fina son!
Kram!!!!!

Anonym sa...

Vad synd, men jag hoppas på ett inlägg här och där och att du tar dig tillbaka till bloggvärlden som du ändå gillar :) All lycka!

oumberligating sa...

Hej! Verkligt fin och trevlig blogg du har, det är jobbigt ibland om livet är tufft att sitta och skriva, håller på med en blogg om fysisk smärta och många som ger koommentarer där orkar egentligen inte riktigt med, det var först Grönland som lockade som sök ord på din blev sedan blev det läsning, men om du orkar radera inte bloggen, mycket jobb har du lagt ner och bilderna är fantastiska. Se bloggen som ditt eget historiska dokument i framtiden och det går ju alltid att komma igen senare. Har varit med om mycket därför så har jag den har isig oviktiga bloggen www.oumberligating.blogspot.com ha det bra och var rädd om dig med vänlig hälsning från Peter Olofsson

oumberligating sa...

Hej! Peter här igen! Min hjärteblogg är den om fysiskt smärta, den här är bara ett stöd för att driva på frågan som www.jernsaxen.blogspot.com handlar om mvh från Peter!

Jemayá sa...

Hej, har inte hunnit läsa på länge, lessen att läsa detta inlägg. Jag hade en annan blogg först i Finland, men upplevde något liknande som dig (tror jag) och beslöt mig därför för att tämligen anonymt börja blogga på blogspot. Du verkar ändå vara en stark person som klarar av pressen. Jag önskar dig kraft och styrka! kram

Anna, Fair and True sa...

Kort kommentar för jag är i London. Men vill bara säga att jag förstår dig! Du har ju varit ganska öppen på bloggen! Jag hoppas verkligen att du inte slutar blogga för du är en av mina favoritbloggare, men jag förstår om du inte vill vara lika privat i fortsättningen. Kram!

Anonym sa...

Oj vad tråkigt. Jag har följt din blogg men inte kommenterat något. Jag hoppas verkligen inte att du stänger ner den helt! jag tycker det har varit jätteintressant att ta del av dina erfarenheter av att bo på Grönland och allt som du berättat om Grönland, historiskt och kulturellt m.m. Fantastiska bilder dessutom! Instämmer med alla föregående: kraft och styrka och lycka till dig! / Ulla

Lullun sa...

ALLA: Tack för alla söta och omtänksamma kommentarer & tankar.
Jag vill bara säga till er alla att ni inte ska bekymra er. Jag har mycket i mitt liv som verkligen är väldigt positivt och bra. Jag har dock en person i min omedelbara närhet som inte har det så bra och för att inte såra och/eller irritera denna person har jag valt att sålla lite i vad jag kommer att skriva om här på bloggen ett tag. Det är inte så mycket det rent privata, som rent faktiska saker vi gör, som jag väljer att sålla bland. Det är alltså främst det senare som jag nog kommer att hålla mig från att skriva. Samt det rent privata som också berör denna person.
Det hela låter kanske enormt kryptiskt, men så får det vara. Vill ju inte på något sätt utlämna andra här på bloggen, hur mycket deras levene och tillstånf än må påverka min vardag – positivt som negativt.
Och till er som inte får ”privata” svar här och nu; ni får det snart. Det var ju en del att svara på, så får börja i ena änden... ;-)

Karlavagnen: Jag ska nog se till att vi har det bra, och det har vi också, mitt uppe i allt. ;-) Och jo, ska nog hojta till om det blir diskborstebrist. *hihi* Kram!

Anna: Tack rara du. Detta ska nog gå det med. Har inte blivit så mycket krafter över til att fixa julklappar och skriva julkort, men så får det bara bli. Händer ju mycket kul också. Stor kram!

Holger: Undskyld for at jeg slettet et par af dine kommentarer.

Fritt ur hjärtat: Det låter bra, att ni finns kvar. Det kommer nog också bli en hel del inlägg framöver också trots allt. :-) Kram!

Molly: Tack! Ja, det hela ska nog ordna sig ska du se. Jag är som altid positiv! :-)

Vida: Ja, det får bli så, och även vad som är bäst för dem runtomkring mig, vilket jag har blivit väldigt medveten vid senaste tiden. Kram!

Victoria: Ja, det hoppas jag med. Men samtidigt har jag det riktigt bra. Lite konstig kombination kanske. ;-) Kram

Eva E: Tack! :-) Ska också svara på din mail. Kram

Marianne: Tack för dina ina ord. Jo, det blir nog att jag håller igång bloggen trots allt. Tystnaden just nu hänger också ihop med att jag utöver ”det negativa” har mycket kul som händer och mycket jobb, så jag har inte haft tid till bloggandet. ;-) Kram!!

Suzesan sa...

Glad Lucia Lullun och Aaju.
Sköt om er
Kram
Susanne

Lullun sa...

Susanne: Tack för dina fina ord och Luciahälsningen - hoppas du och de dina också fick en fin Lucia.
Jag kommer allt att fortsätta att skriva tror jag – bara jag får mer tid. Men det kommer nog att hålla mig till lite mer ”neutrala” inlägg; om Grönland och kanske jobbet och sånt. Det dom händer Aaju och mig i vardagen kommer jag dock ta det lite mer försiktigt med ett tag. Men hoppas så klart att det hela kommer att lösa sig och att jag ska kunna skriva lite mer ”rakt på sakt” igen framöver. ;-)

Anne: Tack! Jo, jag fortsätter allt att skriva. Det blir bara inte så mycket om vad vi rent faktiskt gör för tiden. En närstående har det inte så bra just nu och använder tyvärr mycket fakta från bloggen för att vända det till något imot mig som person, vilket är väldigt jobbigt. Därför denna tilfälliga ”omläggning”. Sedan råder det dessutom tids- och fokusbrist; dels pga tråkigheterna, men också på otroligt mycket att göra på jobbet, lillgrabben och en hel del riktigt roligt som händer mig rent privat också just nu. Mer om det kommer säkert här på bloggen också i framtiden, får vi hoppas. Just nu är det iaf inte några planer om att skapa en stängd blogg. Tiden är helt enkelt inte heller där. ;-)

Annikattsblogg: Jodå, det kommer fler inlägg, jag stänger inte bloggen helt. Också pga tidsbrist och annat fokus just nu så blir det dock få inlägg, men kommer nog att komma igång mer ordentligt igen. Ang. anledningen, så läs mer i svaret till Anne bl.a. Kram!

Petra H: Tack! Det riktigt surrealistiska i det hela är att jag mitt uppe i detta negativa (som i sig är smått overkligt) också har det roligare och positivare än på mycket, mycket länge. Kanske tur det! ;-) Kram!

Saltistjejen: Tack! Ja, som jag skrivit till många andra redan, så fortsätter jag nog att skriva, och har det – trots det någon försöker åstadkomma – också väldigt bra. Bristen på tid till bloggandet beror t.ex bl.a både på roliga saker både på jobbet och privat. :-)
Och din tidsbrist för att kunna kommentera; been there! Förstår. Har själv inte varit inne på din blogg på över en månad och läängtar verkligen, måste bara hitta tid lång nog så att jag verkligen kan ”sätta mig in i” det du skriver.
Kram! :-)

Grekland nu & Annika: Det ska nog komma fler inlägg, jag lovar! :-) Kram!

Lullun sa...

Evans: Det kommer allt nya inlägg trots allt. Får jag tid lir det t.o.m ett idag. ;-) Kram

Aussiekicki: Förhoppningsvis blir det bara en tillfällig ”ändring” på skrivsättet här på bloggen. Fler inlägg blir det dessutom redan ganska snart (idag?), men har inte tid till att skriva varje dag som jag gjorde där ett tag. Prioriterar lite annorlunda just nu. ;-) Kram!

Marina: Jo, ett inlägg då och då blir det allt. Troligtvis redan ikväll t.o.m. ;-)

Peter: Välkommen till min blogg och tack för dina fina ord. Nej, jag kommer inte att radera de inläg jag redan skrivit. Och jag kommer nog att fortsätta skriva, bara inte lika ofta och lite ”annorlunda” nu i en tid. Jag har själv turligt nog inte haft problem med bloggandet som sådant; inga otrevliga läsare eller att jag känt att jag utlämnat mig för mycket eller så. Anledningen till denna tillfälliga ändring är istället en ”riktig” bekantskap som använder faktan denne får till att såra mig eller på annat sätt försöka ”komma åt mig”. Till detta slutar, så tänker jag mig nog lite för vad jag skriver. Ska ta mig förbi din blogg också; har inte hunnit med så mycket bloggläsande senaste månaden, men förhoppningsvis ska julen bjuda på lite mer tid även till sådant. :-)

Jemayá: Jodå, mig går det ingen nöd på även om det varit en hel del riktigt, riktigt jobbigt (blandat med en hel del skoj) senaste tiden. Det som ”hänt mig” är dock egentligen inte relaterat till bloggen som sådan, utan det är en bekant som har det dåligt och därför i en tid har använt alla upplysningar som denne kunna få till något som kan vändas mot mig, på något konstigt sätt. Men detta ska nog gå det med. Det måste det helt enkelt. ;-) Tack för dina stödjande ord. Kram!

Anna, fair and True: Nej, jag slutar inte helt trots allt och förhoppningsvis kommer jag att kunna vara lika öppen igen. Situationen jag hamnat i är ju ändå ganska unik och så surrealistisk att jag inte tror att det kommer att hända mig igen om vi bara får löst det här. Hoppas Londonturen blev lyckad! Kram!

Ulla: Välkommen till min blogg och tack för de fina orden! Vad kul att du gillar den. Nej, jag stänger inte ner den helt trots allt. Det blir nog bara lite sporadiska inlägg ett tag och de kommer kanske inte vara fullt lika varierade, men mer om Grönland kommer det deffinitivt! :-)

Desiree sa...

Jättetråkigt att du behöver överge bloggen men jag har full förståelse för att du väljer att göra så. Jag önskar dig allt gott. Sköt om dig och Aaju. Du är värd all lycka och goda stunder. Du är en stark tjej som jag beundarar. En kämpe med mycket positiv anda. Jag hoppas att livet blir lättare och behandlar dig bättre inom kort. Du är som sagt värd att vara lycklig. Sköt om dig som sagt och omgärda dig av de som älskar dig och bryr sig om dig och vill dig väl. Jag tänker på dig och vi andra bloggare finns kvar här för att stödja dig om du vill och behöver.

Kram
Desiree

Myra sa...

Hej där. Hoppas det tråkiga reder ut sig. Vad det nu än månne vara.

Men till något helt annat. Skulle du vilja maila mig!? Jag vill gärna ha tag på dig och fråga en sak. Men jag hittar ingen mail till dig. :)

( myrasmysterier at hotmail dot com )