tisdag, november 11, 2008

Hallååå

Jaa, nu har det varit tyst på bloggen lääänge. Smått oplanerat dessutom. Men ni ska inte vara oroliga. Jag har bara haft fullt upp och det mest med roliga saker, relaterat till min födelsedag och annat kul som är på gång.

Sedan några dagar är jag dessutom i Europa. Aaju och jag är på tjänsteresa och vi har därför kunnat spendera en långhelg i Sverige (vi kom tillbaka till Köpenhamn idag). Detta har dessutom resulterat i noll tillgång till Internet. Men om ett par dagar hoppas jag att kunna få börjat skriva ihop inlägg som förr igen.

Ha det bra tills dess!

PS: Detta är skrivet från mobilen. ;-)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaa.....
saknat att läsa från dig. Äh!! om vi kunde gå på en fika till Barista o höra om allt ändå.
Jag la in en bolig-annons tillsammans med Miilus i ugeavisen på skoj. Hittar ju ändå inget jobb här, fy va trist! :( Men i Nuuk finns d jobb...
Många kramar ha d BÄST!!!!

Yours ;) Nika

Petchie75 sa...

Jättekul att höra att ni har det bra i Skandinavien och att du hade en bra födelsedag! Fortsätt att njut och vi klarar oss tills ni kommer tillbaka till Grönland.
Stor kram till er båda

Anonym sa...

Härligt att höra från dej, började nästan bli lite orolig när det var tyst så länge... Men passa på du att ha det roligt, det är du värd! :-) Hoppas tjänsteresan har gått bra och att ni hade det trevligt i Sverige. Ser fram emot rapport sen :-).
Kram!

Suzesan sa...

Äntligen!!
Jag var faktiskt oxå lite orolig.
Men typiskt för man borde ju förstå att du "alltid landar med fötterna först"*fniss*
Ha det så underbart härligt. Du förtjänar det.
Kram
Susanne

Anonym sa...

Hoppas Sverigetrippen har varit bra. Fast lite tomt blir det utan din blogg...
Kram Kristin

Annika sa...

skönt att höa ifrån dig.
Ha det fortsatt bra!!
Kram!

Humlan sa...

Jag började just undra. Skönt att höra att du har det bra och att det är resan och fullt upp som har orsakat tystnaden.
Grattis i efterskott förresten!

Desiree sa...

Låter bra att du har det bra och att allt är ok med dig och Aaju. Sköt om dig och ha det fortsatt bra.

Anna, Fair and True sa...

Vi saknar dig! Men ha så kul i Sverige!

Hjenny sa...

har ni mcdonalds på grönland? =)

Saltistjejen sa...

Förstår att du har haft mycket omkring dig och därav ditt blogguppehåll. Hoppas nu ni får en härlig vistelse i Sverige! Skoj för både dig och Aaju att få koma till Sverige o hälsa på familj o vänner lite!

varma kramar!

Della sa...

Jag undrade just var du var.

Karin sa...

Hej! Jag heter Karin och är journalist. Jag skriver just nu en artikel om Grönland inför folkomröstnignen den 25. Är även intresserad av Grönland generellt. Jag skulle gärna vilja fråga dig några saker men hittade ingen mejladress direkt till dig. Du får gärna höra av dig till mig på karin.tidestrom@8sidor.se eller 070-354 58 46! Tack!

Anonym sa...

Hej. Jag är en ganska ny läsare av din blogg och gillar den. Har faktiskt saknat dej senaste tiden och undrat lite. Kul att du har haft bara bra och det känns alltid bra att få komma till Sverige ett tag då och då. Jag vet för jag bor själv utomlands.
Ha det nu så bra,kram Lena

Lullun sa...

Nika: Ja, nu har du ju blivit uppdaterad med det senaste. En hel massa har vi ju att prata om på Barista som du vet. Och efter denna helgen blir det kanske mer... *hihi* Och massor har ju hänt på din front också, så snart är ju din önskan också fullt realiserbar!! *tjoho* Glæder mig! ;-)
Kram!

Petra H: Skönt att ni orkar vänta, för oj vad ”seg” jag har varit.. ;-) Kram!

Annikattsblogg: Tack, tack. Jo, visst har vi haft det bra! Och ja, nu är jag ju tillbaka igen. Men det tar nog ändå ett tag att komma i kapp mig bloggvärlden efter en sådan smått oplanerad paus... ;-)

Suzesan: Ja, planen var ju att få skrivit ihop ett inlägg innan jag stack iväg, men tiden sprang helt ifrån mig. Men mest på grund av trevligheter som tur är. Och nu är jag ju tillbaka igen! *jippie* Kul att vara ”på” igen! ;-)
Kram

Kristin: Ja, nu är jag ju tillbaka igen. Och resan gick bra. Hade ju tänkt att fixa till något i Gbg dock, men det blev ju tyvär inte till något. Får bli en annan gång, helt klart! Har jag förresten skickat mitt ”nej” på inbjudan till er fest? Tror det eller hur?! Jättretråkigt att jag inte kan komma, var ju hur trevligt som helst förra året. Hoppas ni får det kul!! Kram

Annika: Ja, och nu kommer det nog bara mer och mer... *hihi* Men har ganska fullt upp med annat, så det blir nog inte långa inlägg varje dag, men ändå... ;-)

Humlan: Tack! :-) Ja, det var ju lite dumt jag inte fick tid till att skriva att det nog skulle bli lite snålt med inlägg där ett tag. Men nu är jag ju tillbaks! ;-)

Desiree: Japp, har haft det finfint! Fler rapporter kommer framöver! :-)

Anna, Fair and True: Tack! Ja, nu är jag ju tillbaka och längtar verkligen ut bland er bloggare för lite uppdatering! Du har ju också rest en del förstår jag från FB. :-)

Jenny: Oj, brukar aldrig svara såhär sent på kommentarer. November har varit en knasig månad. ;-) Nej, vi har ingen McD och heller inte några andra kedjor, varken mat, kläder eller möbler. Men inte skulle det sitta helt felt med både McD, H&M och IKEA, men kundunderlaget är nog alltför litet tyvär och fraktkostnaderna alltför stora till vår isolerade, stora ö, så tror nog inte de kommer i första taget. ;-)

Saltistjejen: Ja, nog har det varit mycket alltid! Har också varit mycket som snurrat runt i huvudet (positivt sådant för det mesta ;-) ) och fokus på att bara ”vara” när det har varit tid över till det. Men nu är jag ju ”tillbaka” igen och ser bara så mycket fram emot att uppdatera mig på vad som hänt alla er andra!!
Kram!

Della: Ka, nu har du fått en förklaring! Den skulle dock bara ha kommit innan jag stack iväg, men det blir visst inte alltid som man tänkt sig. ;-)

Karin: Hej! Ja, jag fick ju svarat på din kommentar, men ack lite för sent. Har varit lite si och så med internettillgången under tjänsteresan. Men skulle det vara en annan gång, som sagt, så har du ju min mail nu! ;-)

Lena: Välkommen till min blogg! Ja, det blev en lite ”galet” lång paus här på bloggen, men nu är jag tillbaka igen. Visst är det guld värd att komma till Sverige någon gång ibland. För oss är det ju väldigt dyrt att komma dit, så då är tjänsteresor verkligen en hit. Även om det bara blir 1-3 dagar i Sverige, så gör det ju att det känns otroligt mycket kortare mellan semestrarna och de längre besöken! :-)