söndag, november 23, 2008

Strandade i obygden

Det blir som sagt inte alltid som man tänkt sig. Planen var nämligen att Aaju och jag skulle ha varit hemma nu. Ja faktiskt skulle vi ha varit hemma redan innan lunch grönländsk tid, i fredags. Istället sitter vi strandade på den tidigare amerikanska militärbasen i Kangerlussuaq, ganska på isolerade från omvärlden, utan några direkta förhoppningar om att komma härifrån före tidigast måndag. Så kan det gå. Lägg därtill en megaförkylning för mig och en uttråkad Aaju. Men vi klagar inte. Det hjälper liksom inte. ;-)

Fast det är klart; internet kunde gärna vara billigare. 274 svenska kronor för en dag. Nej, det blir att förbereda inlägg på datorn som jag kan publiceras när jag kommer hem istället och bara skriva detta korta från mobilen.

Och sorry alla som väntar på mail-svar. De kommer... ;-)

7 kommentarer:

Vida sa...

Oj, hur gick det till? Och vad hiskeligt dyrt internet är men tack för att vi fick några rader.. ser fram emot det där inlägget när ni kommit hem igen.

Kramar från Liv som njuter av de vita vidderna

Sara sa...

Oj, usch, det finns ju roligare ställen att vara strandade på. Men ni kan ju alltid gå på myskoxesafari.
Massa kramar till er!

Anonym sa...

Åh vad tråkigt att vara strandad! Hoppas ni får komma hem snart och vila ut. *kram*

Anonym sa...

OJ!! Himmel o pannkaka. Hoppas ni får tiden att gå då på nåt sätt! Ni e välkomna hem imorn sen då, hoppas vädret lugnar sig.
Många kramar!

Anonym sa...

blev också lite orolig när det blev tyst från dig där, men nu vet jag (vi) ju att allt är iordning, fast du inte riktigt kommit hem än :-(

hoppas att du får det så där skönt o härligt som det ju ska bli när du väl är hemma igen o ha det allra bäst!

/fd-Lapplands-Efwan

Anonym sa...

Jaha. Det är sådant som händer emellanåt. Att Livet kommer och blandar sig i det planerade. Hoppas att Aaju inte förgås av tristess (nåja, inte du heller!).

Må så gott

Lullun sa...

Vida: Ja, liknande förseningar hör till vardagen här, så inget man egentligen lyfter på ögonbrynen för. En del av villkoren att bo här uppe. ;-) Men dyrt Internet, ja det var lite väl mycket även för mig (Internet är dyrt här generellt). Men nu är jag ju hemma igen så... ;-)

Sara: Vad menar du; Kangerlussuaq om vintern är ju stället man ska vara på, stället där allt händer...!?!? *hahaha* Extra spännande blir det så klart när man varit där över 30 gånger och måste sitta på flygplatsen för att hålla sig a jour med avgångarna... ;-)

Nina: Nej, inte skoj men tyvär alltid en stor risk när man flyger i mina hemtrakter. Har fått oplanerad övernattning var 3:e gång jag flygit inrikes i Grönland (eller på väg till/från Grönland), så man ”vänjer sig”... ;-) Kram

Nika: Nej inte kul, men tog det ändå 100 % ”stille og rolig” – man är ju Grönlandsvan *hihi* - (efter att förkylningen slog till, var jag ju inte heller lika sur för att jag missade det helgen egentligen var tilltänkt till *hrm...* Ja du vet... ;-) ). Kram!

Efwa: Ja, planen var ju att få skrivit ihop ett inlägg innan vi stack iväg och förklara att det nog skulle bli snålt med inlägg ett tag. Men det hanns aldrig med och sedan var det inte mycket tillgång på Internet plötsligt och tiden sprang iväg. Men allt bra med oss alltså. ;-)

Malde: Ja, det är ju sånt som händer. Speciellt här i Grönland. Man vänjer sig helt enkelt och hetsar inte upp sig så mycket. Ganska skönt egentligen – man tar det verkligen som det kommer här. Det skulle nog bli den största ”konflikten” om man flyttade hem till Sverige igen. Och turligt nog fann sig Aaju också i situationen ganska så snabbt. :-)