måndag, december 03, 2007

Anställningsintervju

Så har jag varit på mitt livs första anställningsintervju. Sittande på arbetsgivarens sida alltså. Jag ska nämligen ha anställt mig en assistent nu när jag plötligt blivit ensam i avdelningen, och som det ser ut så har jag redan funnit mig en, men låt oss nu se.... :-)

8 kommentarer:

Annika sa...

Hoppas du har fått tag på rätt person!
Annika US

Anonym sa...

Å vilken grej. Hoppas det blir en kanonassisitent (fast jag litar på ditt omdöme)!

Spännande och all lycka önskar jag rekryteraren :-)

Saltistjejen sa...

Lycka till! Hoppas du får tag i någon som passar både på proffsplanet och personligt! :-)

Anna, Fair and True sa...

Hur många är det som har sökt jobbet? Intressant att höra med tanke på hur få som bor på Grönland och bostadsbrist och allt.

Desiree sa...

Låter bra hoppas det blir ett bra sammarbete mellan er.

Anonym sa...

Vad spännande! Hoppas nu du fått tag på en som är riktigt bra och duktig.

Lullun sa...

Annika (US): Jag mé! Det är inte direkt att välja och vraka bland folk här, men ska nog funka med han jag hittade idag. :-)

Maria: Ja, deffinitivt något nytt för mig. Så får vi se hur jag klarar själva uppstarten när grabben ska sättas in i jobbet. Blir spännande... :-)

Saltistjejen: Ja det kan ju bara tiden utvisa. Men förhoppningsvis så... Annars är det ju bara en tillfällig ansättelse, till min chef kommer tillbaka i augusti, så funkar det inte är det väl bara att försöka hålla ut... :-)

Anna: Sista ansökningsdagen har egentligen inte riktigt varit ännu, men räknar inte med att det blir så många. Då det bara är en tillfällig tjänst på 8 månader tillsvidare, söker vi dessutom bara lokalt i stan och så många är det ju inte med de kompetanser vi söker. Mht bostäder så är vi dock en av de firmor som är mycket attraktiva, då vi som statlig firma ger möjlighet till sk personalbosad. Dvs man får förtur i den almänna bostadskön (de 28 åren av väntan förkortas till max 2 år, eller två veckor som det var för vår del! :-) ). Och innan man där får sin slutliga lägenhet, äger firman några sk "vakantbostäder", där de nyanställda får bo möblerat med sina familjer medan de väntar. Total lyx jämfört med dem som jobbar privat, eller inom något som inte kräver någon egentlig utbildning!

Desiree: Ja, det får vi verkligen hoppas. Blir det som jag tror, han som jag pratade med idag, så är det en riktigt ung en, så på det rent profersionella planet ska man ju fortfarande kunna påverka hyffsat mycket. Men vi får väl se... :-)

Matilda: Ja, det hoppas verkligen jag med, för jag har behov för all hjälp jag kan få om jag ska hinna med alla 1000 saker som ska bli gjorda närmsta halvåret. Men ingen stress. Saker får ta sin tid... :-)

Anna, Fair and True sa...

Ja, bostadssituationen på Grönland verkar inte lätt. Finns det mark att köpa om man vill bygga hus? Gör folk det eller är det mer företag som gör det och sedan säljer eller hyr ut? Eller bor folk oftare och/eller hellre i lägenhet?