söndag, december 30, 2007

Se upp i backen!

I dag var det skidbacken som gällde. I sällskap med Mike, som också tog med sig flickvän & kusinbarn.

Utrustade med en klassisk kälke, en pulka, en snowrider och två rövelappar, kunde det inte bli annat än superkul, även om de dryga 15 minusgraderna nöp en del i kinderna.


Vi har två pister här i stan, precis vid flygplatsen. En av dem var öppen idag.


Inte världens lyxigaste kanske, men det duger mer än väl. :-)


Holger roade sig i alla fall.


Mike & Aaju likaså...


...för snabbt gick det!



Och många spännande maskiner var det för lillgrabben att titta på; snöskotrar & pistmaskiner. :-)


Normalt är det väldigt fin utsikt från skidbacken; över staden, fjordar & fjäll. Just idag var det dock lite mulet, men flygplatsen kunde vi så klart se. Detta är hela flygplatsen, med hangarer, kontor & allt. Stort är det inte.


Utflykten avslutades där hemma, med frallor & varm choklad. Mmmmums!

7 kommentarer:

Annika sa...

Härligt med en dag i pulkabacken! Men -15 grader, hmm, låter lite väl kallt... Hoppas att vi också får tillräckligt med snö snart så det går att ge sej iväg till backen. Än är det dock lite för lite snö här.

Vill passa på att önska dej och din familj att Gott Nytt År!

Mia sa...

Härlig bild på Aaju (och Mike) där på kälken! Precis som den på Aaju, Holger och torsken i förra inlägget ;) Gott nytt år på er alla!

Annika sa...

SÅ härliga bilder, som alltid. DÄR hade jag gärna varit med! Både under pulkfärden och efteråt!! Mums vad det smakar gott med mackor och choklad efter en dag i pulkabacken!
Gott Nytt År!!! Annika US

Desiree sa...

Ser verkligen härligt och roligt ut. Perfekt att avsluta med varmchoklad. Gott nytt år!

Kram
Desiree

Lullun sa...

Annika (S): Ja, det var verkligen en lyckad dag! Hoppas ni också får snö nog till det! Och gott nytt år till dig och familjen!

Mia: Ja det var några glada killar (och en stolt far där med fisken)! *hihi* Och gott nytt år till dig i Finland!

Annika (US): Du är välkommen med nästa gång det bär av nedför backen! *hihi* Gott nytt år til dig och familjen!

Desiree: Ja chokladen var pticken över i! :-) Gott nytt år till dig och maken!

Anonym sa...

där vill jag gjärna vara med du!

Lullun sa...

Anna: Det är bara att komma. För kul var det vil jag lova! :-)