måndag, juli 23, 2007

Kalabalik

Inte för att röja några företagshemligheter (!) men i helgen har de skrotat vårt dokumenthanteringssystem.”Avlivningen” var planlagd, men gudarna ska veta att jag har argumenterat livligt imot och oxå fått ledningen med på att inse hur fel deras beslut var.

Men vad hjälper det! Beslutet var taget och därmed skulle det verställas, även om jag fick det uppskjutet det ett par månader, till just i helgen. Så nu är det jag & alla kollegorna som får sitta med skitgörat. Under helgen har t.ex alla mina dokument, sparade under 2 år i firman, dragits ut ur systemet, och lagts samlade i en mapp, döpta med ett för mig meningslöst nummer, mina initialer, följt av ”teknisk afdelning”. Trevligt!

Måndag morgon och man ska sitta och öppna alla sina gamla dokument, skumma igenom dem och besluta sig för var de hör hemma och vad de ska heta. Inte helkul. Till det kommer alla tusenvis dokument som tidigare anställda, med liknande ansvarsområden som jag, sparat. *Suck*

Jag har bättre saker att pyssla med. Som att åka hem till familjen där hemhemma. Men på onsdag bär det ju av. För sjukhusbesök och begravning. Kunde iofs vara roligare det med, men där kan jag iaf göra något meningsfullt.

Inga kommentarer: