måndag, juli 16, 2007

Första dagen

Idag var 1:a dagen för Aaju på nya dagiset, Najaaraq (foto). Tidigare gick han på ett för barn upp till 3 år. Nu går han i ett för barn i ålder 3-6, trots att han själv har ett par månader kvar tills han når dit egentligen.

Förra veckans 3 besök på nya stället gick bra, men det var ändå inte utan att han ville att mamma skulle stanna nu på morgonen! Han tog t.o.m på sig stövlar & jacka för att följa med mig ut, när han förstod att jag nog skulle gå till jobbet ändå. Men iväg kom jag, och Holger ringde till dem här vid lunch, och då gav de oss det glada beskedet att allt hade gått strålande efter det att jag gått! Sköönt!

Vad annars som är nytt, och 1:a gången, är såklart skrivandet i denna blog. Har hållt mig med egenhändigt kodad hemsida i några år, men nu var det dax att pröva något nytt!

Sidan kommer att uppdateras både med blog-stoff, men också med diverse fotoalbum m.m i högerspalten. Är redan i full gång. Jag har t.ex redan nu fixat till fotoalbum för 2004 & 2005, samt länkat till 2.5 års veckobokskrivande på nätet, varav dem från v. 13, 2007 och framåt innehåller en hel del foton.

Hoppas att ni kommer att gilla nya konceptet, med korta berättelser, tankar & funderingar, från mitt liv här på Grönland, ett land jag har haft i mitt hjärta sedan första flytten hit i maj 2001.

Kommentera gärna inläggen genom att klicka på länken nedan.

Tusass (Vi hörs, på grönländska)

/ Lullun

Inga kommentarer: