tisdag, september 18, 2007

F'låt

För ett par timmar sedan gjorde jag en mindre förändring på ett tidigare inlägg. Jag ursäktar för att det jag först skrivit missförstods, och uppfattades som något anklagande. Det var aldrig min mening. Sådan är jag bara inte som person.

Jag vet att jag själv utelämnar mig ganska mycket genom att skriva denna blogg (& tidigare veckoboken på hemsidan), men det har aldrig medvetet använts som ett medel att komma åt eller utelämna andra.

Det är också därför jag ofta hoppar över namn (och speciellt efternamn) när jag nämner aktiviteter med vänner t.ex. Det är ju jag som har valt att skriva på nätet, inte de. Även foton och liknande är jag restriktiv med. Holger och vissa andra vet jag var de står, och hur långt jag får gå i berättandet av våra gemensamma upplevelser. Andra brukar jag fråga.

Därmed inte sagt att jag inte kan gå för långt, missuppfattas eller liknande ibland. Men var då snälla och kontakta mig, så rättar jag upp på det hela. Skicka ett mail till k98jolo [snabel-a] yahoo.se eller skriv en kommentar direkt på bloggen, genom att klicka på länken ”0 (1,2 eller 3...) kommentarer” i slutet av aktuellt inlägg. Under ”Välj en identitet”, väljer ni självklart själva om ni vil ange er eventuella google/blogger-identitet, bara skriva ert namn eller förbli anonym. (Ni måste dock altid verifiera det ord som står lite ”klurigt” i blått, då detta är en funktion jag har valt att ha för att undvika spam bland kommentarerna (det finns ju maskiner som söker efter gästböcker & liknande och automatiskt sätter in reklam och andra oönskade texter där).)

Sedan kan det ju kanske vara lite lugnande för er alla att veta, att de flesta som läser denna blogg inte alls känner varandra. Fast visst, världen är mindre än man tror, och det är därför jag är noga med vad jag skriver; kollar så att jag inte skriver fel, för mycket eller allt för den delen. Och jag ska bli än mer noggrann framöver, för tro mig, jag är inte en person som tycker det är roligt att såra människor, kända som okända.

Förlåt igen.

/ Louise

Inga kommentarer: