måndag, september 17, 2007

Ensamstående på prov

Så stod det klart att Holger kommer att flytta till Sisimiut för ett par dryga månader. Han ska nämligen få vara hjälplärare för en helt ny flock snickarelever. Det är super för honom, som ju inte har någon egentlig erfarenhet som lärare. Så får han ju se hur det fungerar från grunden.

Eleverna är i skolan från måndagen den 8:e oktober t.o.m. fredag den 14:e december. Med några dagars jobb före & efter, lutar det därför åt att vi bara får behållt Holger här någon vecka eller 1.5, när han kommer tillbaka på fredag, innan det bär av till Sisimiut igen.

Men det får väl gå. Aaju & jag ska nog klara oss i vintermörkret & julruschen. Och vem vet; kanske vi får chansen att komma på besök och få oss en hundslädetur! Här söder om polcirkeln är det ju förbjudet att ha slädhundar, så det är inte varje dag vi får chansen.

Fast en negativ sak är ju så klart att Grönland, trots något av världens lägsta oljepris (det är nämligen inga skatter & liknande på oljeprodukter här), har världens dyraste kommunikationsnät: Flyg & färja är det enda sättet att ta sig mellan städerna, och det kostar! Men någon helgåterförening måste det väl ändå bli?! ;-)

Inga kommentarer: