Idag var oxå dagen då vi fick plocka fram Aajus polisoverall för säsongen. Det blir 3:e vintern han har den, men som det verkar kommer den inte att hålla i längden till det blir barmark igen, någon gång i maj 2008. Och halsduken försvann oxå i slutet av förra vintern (när det blir riktig vargavinter är det dock heltäckande halskrage- och mössvarianten, allt-i-ett, som gäller) & vinterstövlarna har kommit bort sig i garderoben. Så det blir att både rota i skåpen & gå på shopping idag.Holgers firmabil har jag också fått smått gräva fram under all snö. En klar nackdel vad gäller bilägande här i landet (jag säger ju det, vi ska alltså aldrig skaffa bil. Hellre en snöscooter eller två). Vinterdäcken ligger dessutom tryggt förvarade i verkstaden på H’s jobb, allt resande senaste tiden har ju gjort att vi inte hunnit få dem på. Så jag låter nog bilen stå idag trots allt...!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar