torsdag, september 20, 2007

Vintermornar igen

Så var det redan torsdag, och 2:a dagen i rad jag valt att arbeta hemifrån. Var inte megaflitig igår, men annat blir det idag (peppar, peppar). Så summa summarum, ska jag nog få gjort mina 16 timmars arbete.

Idag var oxå dagen då vi fick plocka fram Aajus polisoverall för säsongen. Det blir 3:e vintern han har den, men som det verkar kommer den inte att hålla i längden till det blir barmark igen, någon gång i maj 2008. Och halsduken försvann oxå i slutet av förra vintern (när det blir riktig vargavinter är det dock heltäckande halskrage- och mössvarianten, allt-i-ett, som gäller) & vinterstövlarna har kommit bort sig i garderoben. Så det blir att både rota i skåpen & gå på shopping idag.

Holgers firmabil har jag också fått smått gräva fram under all snö. En klar nackdel vad gäller bilägande här i landet (jag säger ju det, vi ska alltså aldrig skaffa bil. Hellre en snöscooter eller två). Vinterdäcken ligger dessutom tryggt förvarade i verkstaden på H’s jobb, allt resande senaste tiden har ju gjort att vi inte hunnit få dem på. Så jag låter nog bilen stå idag trots allt...!

Inga kommentarer: