Emmama.: Ja, det funkade! Såg det nu. :-) Har en sk HTC-mobil; en sådan med internet och jobbmailen som dimper rakt in i mobilen. Kostar säkert ett par kronor, men inte en förmögenhet tror jag. Det är dock jobbet som betalar, så jag vet inte säkert... ;-) Kram!
Saltistjejen & Anna, Fair and True: Det är ju bra att veta till framtiden. Tyvärr kunde man inte lägga in foton. Men man kan ju inte få allt. ;-)
Vad konstigt att du inte kunde lägga upp foton?? Det går att göra till facebook mobilt i alla fall men det kan ju vara Blogger som inte vill i det här fallet.
Hittade ditt blogg nyss =) Har varit i Aasiaat under 5 veckor och blev kär i naturen och folket där. Nu till saken; jag ska redovisa om varför nästan hälften av alla inuiter är alkoholister, vad är orsaken till det och dylika och jag vill gärna veta din åsikter och sådana =) maila mig gärna; sleepy_shadow1@hotmail.com
Anna, Fair and True: Ska nog testa igen. Kanske funkar det då. Det hade ju varit super hur som helst.
Aurorabuddha: Man måste ju testa. *hihi* Men blir nog inte en ny vana. ;-)
Fritt ur hjärtat: Visst är det. Och bra att det funkar; så kanske man kan ge lite mer ljud från sig när man är ute och reser. Tror dock bara mitt abonemang funkar att surfa på från Grönland och Danmark, men ändå. :-)
Lina: Välkommen! Är du en av nordjobbarna I sommar kanske? Kul att du hittade hit. Om det inte hastar alldeles förfärligt så vill jag gärna försöka hjälpa dig och skriva ihop något, inklusive försöka hitta lite bra tips var du kan hitta mer. Till att börja med kan du med all säkerhet hitta lite här på bloggen(inklusive i kommentarer) om du t.ex söker på passande ord som alkohol t.ex.
Mycket av anledningen till dagens problem får du också genom att läsa den historie-inläggsserie som jag skrivit här på bloggen under våren och sommaren. Speciellt del 6-9 (+ en del kommentarer till dessa skulle jag tro). Du hittar en länk i högermenyn, under rubriken ”Grönland i korthet”, klicka vidare där och du hittar en uppradning av alla historieinläggen. Sedan måste jag dock ganska kraftigt lägga in en ”protest”; att nästan hälften av alla inuiter är alkoholister (i alla fall om man bara pratar om grönländska inuiter, vilket ju är dem jag känner bäst till efter drygt 7 år här) är en kraftig överdrift. Problemet är stort, men så stort är det långt ifrån. Har också hört att man på svensk radio nyligen kastat sig med siffror på 40%. De stämmer inte alls.
Jag skickar detta svar och ett ytterligare förjupande svar via din mail också för säkerhets skull.
Jo, har jobbat i Aasiaat under 5 veckor, såg en hel del alkoholister och det får mig att undra varför. Ja det vore toppen om du kan skicka en mail med mer fördjupande beskrivningar. Fick nyss din mail, tack!
Wow, så där långt har inte jag kommit. Nä, jag väntar ett tag till. Men vad bra att du kan så att du kan prata med oss när du sitter på lekplatsen och Aaju inte har tid med dig : )
Marianne: Oj, här hade jag visst glömt att svara. Nej, det blir nog inte mycket mobilbloggande för mig heller. Men ja, nu vet jag ju att det funkar om det skulle vara... ;-)
Namn: Har alltid blivit kallad Lollo, som senare blev Lullu & Lullun. Född: 1978 Uppvuxen: Norra Bohuslän, med högskolestudier på Chalmers i Göteborg. Bor: Med min son (född 2004) och pojkvän i Nuuk, Grönlands huvudstad. Arbetar: Informationschef på ett av Grönlands största företag. Intressen: Resa, observera, reflektera, skriva, läsa & leva.
Grönland i korthet
För lite korta fakta om landet där jag bor, klicka här.
Vädret i Nuuk
Övre raden: Temp. i C, luftfuktighet i % samt tid för senaste väderkontrollen (lokal Nuuk-tid, alltså 4 timmar efter Sverige).
Undre raden: Vindriktning (med engelska förkortningar), vindhastighet i km/timme (kph – dela med 3.6 för att få i m/s) samt lufttryck i mmHg.
Copyright
Alla foton i denna blogg är tagna av mig, eller möjligtvis min son eller dennes far, om inget annat anges. Vill du använda dem så fråga först och ange alltid källa.
15 kommentarer:
Det funkade bra det! :) Hur gör man? Är det dyrt som silver? :) Kram!
Japp det fungerade finemang!!!
:-)
Det funkade ju!
Emmama.: Ja, det funkade! Såg det nu. :-) Har en sk HTC-mobil; en sådan med internet och jobbmailen som dimper rakt in i mobilen. Kostar säkert ett par kronor, men inte en förmögenhet tror jag. Det är dock jobbet som betalar, så jag vet inte säkert... ;-) Kram!
Saltistjejen & Anna, Fair and True: Det är ju bra att veta till framtiden. Tyvärr kunde man inte lägga in foton. Men man kan ju inte få allt. ;-)
Vad konstigt att du inte kunde lägga upp foton?? Det går att göra till facebook mobilt i alla fall men det kan ju vara Blogger som inte vill i det här fallet.
Va' *modern* du ar, Lullun! :o)
COOLT!!
Hittade ditt blogg nyss =)
Har varit i Aasiaat under 5 veckor och blev kär i naturen och folket där. Nu till saken; jag ska redovisa om varför nästan hälften av alla inuiter är alkoholister, vad är orsaken till det och dylika och jag vill gärna veta din åsikter och sådana =) maila mig gärna; sleepy_shadow1@hotmail.com
Wow. Jag har aldrig mobilbloggat änu i hela mitt liv. *impad*
Anna, Fair and True: Ska nog testa igen. Kanske funkar det då. Det hade ju varit super hur som helst.
Aurorabuddha: Man måste ju testa. *hihi* Men blir nog inte en ny vana. ;-)
Fritt ur hjärtat: Visst är det. Och bra att det funkar; så kanske man kan ge lite mer ljud från sig när man är ute och reser. Tror dock bara mitt abonemang funkar att surfa på från Grönland och Danmark, men ändå. :-)
Lina: Välkommen! Är du en av nordjobbarna I sommar kanske? Kul att du hittade hit. Om det inte hastar alldeles förfärligt så vill jag gärna försöka hjälpa dig och skriva ihop något, inklusive försöka hitta lite bra tips var du kan hitta mer. Till att börja med kan du med all säkerhet hitta lite här på bloggen(inklusive i kommentarer) om du t.ex söker på passande ord som alkohol t.ex.
Mycket av anledningen till dagens problem får du också genom att läsa den historie-inläggsserie som jag skrivit här på bloggen under våren och sommaren. Speciellt del 6-9 (+ en del kommentarer till dessa skulle jag tro). Du hittar en länk i högermenyn, under rubriken ”Grönland i korthet”, klicka vidare där och du hittar en uppradning av alla historieinläggen. Sedan måste jag dock ganska kraftigt lägga in en ”protest”; att nästan hälften av alla inuiter är alkoholister (i alla fall om man bara pratar om grönländska inuiter, vilket ju är dem jag känner bäst till efter drygt 7 år här) är en kraftig överdrift. Problemet är stort, men så stort är det långt ifrån. Har också hört att man på svensk radio nyligen kastat sig med siffror på 40%. De stämmer inte alls.
Jag skickar detta svar och ett ytterligare förjupande svar via din mail också för säkerhets skull.
Maria: Så är det bara att komma igång! *hihi*
Jo, har jobbat i Aasiaat under 5 veckor, såg en hel del alkoholister och det får mig att undra varför. Ja det vore toppen om du kan skicka en mail med mer fördjupande beskrivningar. Fick nyss din mail, tack!
Såna jobb är bra, ett sånt skulle man ha! Rimma kan hon också, tydligen! :)
Lina: Får se vad jag får skrapat ihop. Det är ju som sagt inte mitt expertisområde, men... ;-)
Emmama.: Ja, jag klagar inte, och ja, där fick du till det med rimmet också! *hihi*
Wow, så där långt har inte jag kommit. Nä, jag väntar ett tag till. Men vad bra att du kan så att du kan prata med oss när du sitter på lekplatsen och Aaju inte har tid med dig : )
Marianne: Oj, här hade jag visst glömt att svara. Nej, det blir nog inte mycket mobilbloggande för mig heller. Men ja, nu vet jag ju att det funkar om det skulle vara... ;-)
Skicka en kommentar