torsdag, oktober 30, 2008

Fredagstema x 2 & the big 3-O

Oj, oj, oj, nu rinner verkligen tiden iväg för mig. Dagarna försvinner i ett jihu. Jag hinner inte med alls. Jag stressar inte det minsta dock, utan jag har det kul & bra för det mesta, men ändå. Bara en sådan sak som att jag ännu inte fått skrivit fredagstema... Och då menar jag inte det som gäller för imorgon, utan det från förra veckan! Det som löd; ”Om jag kunde resa i tiden skulle jag...”

Ja, skulle jag svara på det nu, så hade det nog varit aktuellt att få resa tillbaka i tiden och göra om senaste par veckorna. Eller ja, inte göra om dem men snarare att få göra dem ”en extra gång”, parallellt med det jag redan gjort, så att man fick fler saker gjorda. Annars hade ju egentligen min ”plan” för det inlägget mer gått åt hållet att göra en tidsresa för att förhindra hemska händelser igenom historien; krig, orättvisor och lidanden. Men samtidigt vet jag ju egentligen inte om jag vill böka med historien på det sättet, för vem vet vilka följderna då skulle bli?!

Nej, inga tidsresor för mig alltså. Inte heller för att hinna med allt som ska hinnas med innan vi sticker mot Europa nästa vecka. Det som hinns det hinns, så får det vara.

Sedan ska jag så klart också här passa på att återigen framhäva att bara för att jag har fullt upp så innebär inte det att det är jobbigt & tråkigt eller något sådant. Inte alls. Jobbet är roligt och fritiden har också använts till lite skoj, även om en ganska ny, men otroligt trevlig bekant flyger för flytt till Europa i morgon bitti... :´(

Till helgen blir det dock lite mer skoj. Förhoppningsvis... Det är nämligen damens födelsedag. The big 3-O, som hittills inte har skrämt mig ett dugg. Det enda tråkiga med födelsedagen har varit att någon smart snubbe (jag vet vem...) kommit på idén att göra just denna helgen til en konserthelg utan dess like i Nuuks historia. Alla stora stjärnor är hemkallade och det är bara konsert efter konsert hela helgen.

Jo, men egentligen låter det ju jättetrevligt. Men har man musikintresserade vänner och alla barnpassare lyser med sin totala frånvaro, så är det trots allt inte fullt så skoj. De planerade festen blev därmed inställd, med lite nedstämda miner från min sida. Modet har dock nu kommit upp sig lite och nu har jag istället bjudit in till 30-års-brunch på lördag. Får se hur det går. Lite mer jobb och man kan inte bjuda lika många som till en ”vanlig” fest, men förhoppningsvis blir det trevligt.

Med födelsedag den 1:e november är jag dock ganska van med att få min dag ”sabbad”. *hihi* När jag var liten var det en tråkig dag som inte hade några namnsdagar (allahelgonadagen) och som alltid låg den mitt i höstlovet. Inga gratulationer i skolan där inte! :-(

Sedan kom slängen med Halloween-firande till Sverige och försökte ”förstöra” det för mig. Men min kompisskara var stor och stark, så på något konstigt vänster så fick jag också gäster till mina ”tillställningar”. Och ska sanningen fram så har jag faktiskt aldrig ens varit på en Halloween-fest (än mindre fixat en till min egna fördelsedag).

Anledningen jag kommer in på Halloween är så klart morgondagens fredagstema: ”Om jag skulle klä mig i samma Halloweenkostym varje dag skulle jag...”

Det är ju nästan helt omöjligt att resonera sig fram till och kräver en del tid till tänkande - tid som jag inte har just nu. Men en sak är säker, hur bekvämt det än kan vara; jag kommer aldrig att välja samma kostym som jag hade till min 10-årsdag, som var en maskerad jag höll för klasskamraterna.

Jag vet inte hur det gick till, men mitt upp i alla förberedelserna tror jag vi glömde bort att förbereda en kostym till mig, så i sista sekund blev jag omvandlad till en städtant, med en kudde på rumpan och en över bröstet. Nej, det var inte världens roligaste kostym när man var 10 år måste jag erkänna, men kalaset tror jag blev ganska lyckat... ;-)

Avslutningsvis vill jag bara säga lite förlåt för att jag ännu inte hunnit med att svara på era kommentarer. Och ja, jag har massor av mails som blivit liggande, inklusive dina Anna (S); jag lovar, jag ska svara! :-)

Och ja, grattis igen på födelsedagen Sis! F’låt för att först jag ringde så sent. Journalisterna har bara varit efter mig som galna idag...

Och ja, igen, igen; stormandet kom inte helt upp i de förväntade 45-50 m/s idag, men nog var vinden väl så hård. Som väntat fortgick dock vardagen som vanligt här, även om det var minst sagt en kamp utan dess like att komma sig iväg i morse, speciellt till dagis, släpandes på några extra 20+ kilon... ;-)

Foto från Ramclean.

9 kommentarer:

Desiree sa...

Jättegrattis på födelsedagen Lullun!Det är ju dessutom inte vilken födelsedag som helst utan de stora 30! Inte ska du dock ha ett dugg ångest över detta. Du är ju fortfarande väldigt ung. Tänk att du redan vid denna ringa ålder har en underbar son och en väldigt interessant karriär och allt annat du hunnit med som många interessanta resor och att bo i flera olika länder. Vad kul att jag får vara den första som lämnar kommentar och grattar. Jag hoppas du får en alldeles underbar födelsedag. Jag tror det blir toppen med en lördagsbrunch som firande. Låter hur trevligt och mysigt som helst. Hade gärna kommit på något sådant. Det var dessutom inte illa att lyckas klämma in hela två fredagsteman på samma inlägg. Ha nu en alldeles underbar födelsedag. Jag hoppas du blir rejält firad. Hipp hipp hurra för dig på 30-års dagen från mig i Alabama iallfall.

Stor kram tjejen.

Marianne sa...

Är det i dag eller i morgon, lördag vi ska säga grattis? Jag gör som Desirée och tar det säkra före det osäkra:

GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN LULLUN!

JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA UTI HUNDRADE ÅR!

HIPP HIPP HURRA, HURRA, HURRA HURRA FÖR LULLUN SOM FYLLER IDA'!

Det har verkligen stunkit (heter det så) här den sista tiden!

STORA KRAMAR!

Norrsken och stjärnfall sa...

Grattis på 30års dagen. Hoppas din dag blir fin och att många kommer på din brunch imorgon.
Jag känner igen det där med förstörd födelsedag...mitt i höstlovet. Jag fyller den 4:e och konstigt nog så var väldigt många bortresta under höstlovet när jag var liten också. eller så firade man dubbelhelgen på annat vis.
Men jag hoppas verkligen att du får många trevliga presenter och att många trevliga människor uppvaktar dig på din dag.

Annika sa...

Ja MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA!!!
Grattis i massor Lullun!!!
KRAMAR!!!

Anonym sa...

Grattis!

Vida sa...

Hoppas du får en magisk, härlig 30-årsdag och att livet är snällt mot dig.

Kramar i massor från Liv

Petchie75 sa...

Ha ha, stackars dig som fick vara klädd som städerska :-( Jag förstår att det kanske inte var någon höjdare. Min första maskeradutstyrsel var en katt-dräkt, den var ganska söt men min bror var utklädd som engelsk "Bobby" men stackaren hade ögoninflammation och ser så hängig ut på fotot vi har från den festen. Undra om jag kommer ihåg pga fotot eller inte, du vet sådana där minnen som man inte vet om de är konstruerade runt ett foto...
Jag hade samma problem som du förresten med min födelsedag som ju är mitt i sommarlovet - blev aldrig grattad i skolan :-(
Kram och trevlig födelsedagshelg! (jag grattar inte förrän imorgon, hi hi)

Anonym sa...

Ååh vad skönt att det inte bara är jag som har fullt upp. & att det är så varmt där! Här är det ju kallt och jag är ändå långt ner i Sverige nu.. :S Ha en skön allhelgona!

Lullun sa...

Desiree: Tackar tackar! Nej, ingen 30-års noja här inte. Visst har jag ändå hunnit med en del. Lite trist att gå in i det ”nya” som singel dock, men så är ju det... ;-) synd att vi alla bor så långt från varandra, annars hade jag fixat till en likande brunch för oss allihop. Hade ju varit jättekul! Skriver om min födelsedagshelg på bloggen så snart jag får tid! :-) Kram!

Marianne: Ja, det var ju på lördagen, men jag säger tack för den fina ”sången” som kom dagen innan också. Som med alla bloggratulationerna, blev jag jätteglad! :-)
Kram!

Norrsken och stjärnfall: Tack, tack! Så många var det dock inte som kom, men det var trevligt ändå. ;-) Ja, det där med lov och födelsedagar var ju lite tråkigt när man var liten. Speciellt när man växte upp på landet och verkligen inte hade möjlighet att se en endaste en av klasskamraterna ”bara sådär”. *hihi*

Annika: Tack för den fina ”sången”! :-) Kram!

Molly: Tack, tack! :-)

Vida: Tackar! Ja, jag ska nog få skrivit ihop något om min helg så snart jag får tid. Kram! ;-)

Petra H: Nej, städerska var ingen höjdare. *hihi* Trivdes mycket bättre som troll, vilket jag var på maskerade innan min födelsedag! :-) Kul med ditt ”minne”! Ja, visst är det klurigt det där med vad som är riktiga minnen och vad som är kort och historier som man hört. ;-) Och födelsedag på sommarlovet, det måste ju vara rena mardrömmen! Eller ja, ha varit snarare... ;-)
Kram!

Marina: Nej, helt ensam är du inte. *hihi* Och vädret, jag här har det ju varit helt knas i veckan, men nu är det hela ”återställt” igen; minst 30 cm snö och minus. Härligt! :-)