fredag, augusti 28, 2009

Förändring

Om det är någon som undrar, så kan jag härmed bevisa att sonen har växt ett par centimeter de senaste åren. Fotona nedan är från samma klätterställning, tagna den 24:e och den 26:e augusti 2006 respektive 2009. Tänk att om bara ett par veckor blir han fem år. Det är stooort! :-)










9 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Stora killen! Och vilken fin bild på dig som du lagt upp som profilbild!

KARLAVAGNEN sa...

Han är gulligast!

Lisa sa...

Lullun, medarbetarsamtal säger vi hos oss, med det är ju ett utvecklingssamtal egentligen. Det ska hållas lönesamtal också med det har jag inte varit med om förut, men i år ska chefen ha det med.
Fina bilder. Aaju är stora killen nu. Vi har 4 barnbarn, 8, 5 och två 3-åringar. 3-åringarna får vi springa efter hela tiden när vi har dem, men vid 5 är man stor till viss del tycker jag (och liten vid vissa tillfällen).
Det blir väl en mor och son helg nu när mannen arbetar borta ett tag. Ha det skönt båda två! /Lisa

Saltistjejen sa...

Å han är ju så söt att man nästan svimmar!! Både som liten men nästan än mer nu! :-)
Tänk 5 år!! Stooooor!
Kramar!!!

Anonym sa...

Stora söta killen! Visst är det konstigt vad fort de växer... Jag kan inte fatta att vår stora flicka snart blir 10 år och att minstingen snart blir 3 och är faktiskt ingen bebis längre!

Suzesan sa...

Gullungen.. så fina bilder. Så fin han är nu och var när han var liten. Stolt mor förstår jag. Så liten och nu så stor. Fem år är en härlig ålder. Mycket tänk.

Ha en bra helg.

Kram
/Susanne

Anna sa...

Bubben min! Oj vad fina kort.
Ella fick en försändelse igår från er, fast det vet hon inte om =).
Hoppas ni får en superhelg tillsammans. Ska hämta O idag.
Kramar till er bägge..

Emmama sa...

Verkligen en så himla söt och fin kille! :) Härligt att kunna jämföra. Vad har ni för planer inför den stora dagen? :) Kram!

Lullun sa...

Anna, Fair and True: Ja, stor har han helt klart blivit! Och tack. *hihi* Gillar inte riktigt att ha bilder av mig själv sådär, men får väl försöka vänja mig. ;-)

Karlavagnen: Så klart! :-)

Lisa: Ja, här säger vi medarbetarutvecklingssamtal – så här får vi med oss alla varianterna. ;-) De håller vi dock helt utanför lönförhandlingarna här, vilket bara de med individuellt kontrakt får.
Visst är 5 en härlig ålder. Jag har alltid sett det som den deffinitiva brytpunkten från ”bäbisåldern” och det känns verkligen så nu med. Underbart att han nu förstår så mycket och kan skapa själv på något sätt, samtidigt som han inte är alltför självständig ännu, så att man fortfarande känner sig behövd. :-)
Kan tänka mig att det är full rulle när ni har familjen samlad! Härligt att de är så nära varandra i ålder, så att de kan leka tillsammans.

Saltistjejen: *hihi* Ja, jag kan ju inte tycka annat än att han är världens sötaste. ;-) Just de fotona från 2006 minns jag att jeg var lite besviken över, eftersom jag inte riktigt fick fångat honom så pillermarisk som han faktiskt såg ut just den eftermiddagen. Men får väl leta fram några andra foton till 5-års kavalkaden om ett par veckor. ;-)

Annikattsblogg: Ja, visst går det fort. Kan iofs inte riktigt komma ihåg tiden innan han kom och det känns på något sätt en evighet sedan, men samtidigt så rusar tiden iväg! :-) Whopps så är nog min lillkille också 10 och du får en som ska till att börja gymnasiet. *hjälp* :-)

Suzesan: Tack! :-) Ja, stolt är nog bara förnamnet. *hihi* Visst är det en underbar ålder! :-)

Anna: Bra paketet kom fram, och med god marginal också. Super. Fick dock inte skickat iväg det brevet jag hade tänkt till Olivia. Det får bli till nästa gång hon kommer till er. Hoppas att ni haft en trevlig helg så långt!

Emmama: Tack! ;-) Ja, vi får se lite hur det blir, men planen var allt att det skulle bli ett kalas. Här är det inga direkta traditioner för barnkalas, så det blir mest vuxna – sådana som Aaju gillar och så tar vi barnfirandet med hembakat på dagis skulle jag tro. :-)