tisdag, augusti 21, 2007

Chalmers, bara en dröm?


Det känns som en evighet sedan man själv stod där och trängdes bland ett par tusen andra främlingar på Götaplatsen (ja en och annan gammal bekant var där också, men det visste jag inte då, och jag hittade oxå bara en under hela första dagen). Det hela känns faktiskt ganska främmande. Ibland glömmer jag t.o.m bort att jag gått på Chalmers. Liksom jag glömmer bort att jag en gång härledde mattematiska formler närmast i sömnen.

Kollade på (läs: somnade till) en dokumentär om mattematiken bakom filmen ”Number 23” sent igår kväll och då slog tanken mig. Och lustigt; när jag öppnade GP’s nätversion i morse möttes jag av detta & flera liknande foton.

Fotot är tagen av Ulf Börjesson, och artikeln om startskottet för årets nollning kan läsas här.

Inga kommentarer: