Det blir dåligt med bloggandet för tiden. Det mesta av dagarna cirklar ju runt mamma, och då jag inte vill föra läkarjournal på nätet får det istället vara hyfsat tyst. Den omöjligt knasiga datorn med den enormt långsamma Internetuppkopplingen som ockuperar telefonlinjen gör väl också sitt, även om man som Grönlandsbo är mer än van med att det tar tid att ladda upp sidor. Där kör ju allt via satellit, med resultatet att det tar tiiid….
Kort om mamma; jo, hon ligger okontaktbar, med diverse komplikationer, kända som okända, på intensivavdelningen på Uddevalla Sjukhus. Frågorna hopar sig, men svaren lyser med sin frånvaro. Det är långt från någon rolig process, och ovissheten spelar ens kropp & sinne många spratt. Saker och ting växlar, om inte helt från positivt så i alla fall ett bra stycke från den totala förtvivlan som situationen ibland befinner sig i. Vi är en familj som håller ihop, präglade av våra tidigare erfarenheter, och själv känner jag mig stark, men det är jobbigt.
Vill här också tacka för alla små hälsningar och långa mail. Det är så roligt att läsa, och era vardagsberättelser piggar också otroligt mycket upp när nu vi själva lever i en smått bisarr bubbla, där vardagen på nått sätt fortsätter, men ändå inte på långa vägar. Jag har inte fått mig någon tid att svara er personligen dock, liksom böckerna ligger olästa de senaste dagarna. Men den tiden kommer nog tillbaka igen.
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar