
Nallen Nalle och sonen tyckte deffinitivt jag var världens bästa mamma i morse, som fixade till en osötad ”saftglass” (läs smoothie) till dem båda till frukost. Killen till höger fick sig också en skiva groft bröd, så han ska nog stå sig till förmiddagsfikat. Nalle lämnade vi dock sittande vid bordet med sin (ganska tomma) saftglass. ;-)
Här på jobbet blev det sedan att städa undan spåren av att ha haft ett över 8 timmar långt besök av sonen igår. Det var inte så farligt som det låter och lillkillen skötte sig verkligen exemplariskt igår. Han hade en hel del kul, dock inte tillräkligt, för på väg hem igår kunde han nämligen konstatera att dagis allt var roligare trots allt. Fast vänta ni bara; i morgon vill han säkert följa med till mammas jobb igen (även om han inte får). ;-)
Förresten; vem tar över Fredagstemat till oktober? Jag kan tyvärr inte, pga diverse resor. Du som kan; meddela Mais oui.
9 kommentarer:
Vilken härlig bild! Man blir glad i hjärtat.
Ha det gott!
Liv
Vida: *hihi* Ja, visst blir man. ;-) Ha det!
Men kära nån vad Nalle druckit upp fort alltså. Lovar att du är världens bästa mamma, här får inte barnen några smothies till frukost, inte heller får barnen följa med till morsans jobb. Men det är nog mer för att skona.
Gjorde dock en smothie som hette duga i helgen till barn: Vaniljglass, bananer chokladsås.
Till mamma o pappa blev det samma sak fast med en skvätt banan/kiwi likör.. Worth killing for som någon myntade -96 ;)
Ang det förra inlägget så är det nästan samma här faktiskt.
ARGHH, blir man i sånna sammanhang.
Ha det gott på er gottegrisar o Nalle oxå förståss..
Sis
A: Och till skillnad från där uttrycket blev myntat, så lät det ju som om det verkligen var värt att döda för och inte "dö av" som jag döpte om det hela till den gången (den hemgjorda glassen var ju god, men kaneläpplet minns jag att jag tyckte var ganska läbbigt - fast kanske har jag växt till mig lite sedan dess). ;-) Här var det dock bara frukt och yoghurt som gällde, och det gick ner vill jag lova. Ja, även för Nalle. *hihi* ;-)
Vilken tur att det är roligare på dagis! Annars kunde du ha fått en del problem : )
Kram!
Det lyser av lycka om grabben!!! Härlig bild. Vilken lycka han har en sån snäll mamma!!!
Mycket fin bild!!
OCH gott ser det ut.
Hoppas att ngn tar tag i temat...jag hade det innan sommaren och vet inte om jag har lust nu igen.
HOPPAS att maisoui får napp.
Kram!!
Marianne: *hihi* Ja, även om jag har ett ganska flexibelt jobb så är det ju inte riktigt så att jag kan släpa med mig honom varje dag.. ;-)
Karlavagnen: Ja, visst ser han glad ut. Fast jodå, det finns allt också de stunder han putar med läppen för en av mammans idéer.. ;-)
Annika: Tack! Ja, enligt Aaju var det också väldigt gott. ;-) Och ja, vi får hoppas att någon tar tag i det. Själv kan jag kanske tänka mig till december, men i oktober och november kommer jag att hålla lite paus här på bloggen, så det passar ju lite illa.
Har ni hittat någon fredagstemaansvarig ännu? Jag hade det ju ganska nyligen men om ni inte hittat någon annan kan jag ta det.
Skicka en kommentar