
Vilken omtänksam dotter jag är. NOT! Jag glömde nämligen helt bort att det var Fars dag igår. Av en tilfällighet ringde jag till pappa, och 10 minuter in i samtalet kom han till att nämna att han fått gratulationer från mina syskon. Whoops! Jag hade helt glömt bort det! Jag erkände så klart direkt, men ändå...
Usch och fy! Inte för att vi någonsin firat Mors & Fars dag sådär väldans. När vi var små var det väl en del teckningar, annars har det väl mest bara varit något lite extra till kaffet. Men ett grattis!! Ja, det skulle väl dottern kunna ha hostat ur sig..!?
Men jag har dock en liten hyffsat ok ursäkt, som ni trogna blogg- och veckoboksläsare vet. Här på Grönland har vi nämligen inte Fars dag 2:a söndagen i november som i Sverige, utan den 5:e juni, oberoende av veckodag. Och då jag inte har någon svensk almenacka, hur skulle jag då kunna veta...? Eller ja, erkänner jag borde ha kommit ihåg ändå.
F’låt pappa, men du vet ju att jag älskar dig ändå! Nästa år ska jag köpa upp stans hela lager av ”Världens bästa pappa”-kaffekoppar åt dig, om du vill! För världens bästa pappa, det är du verkligen (f’låt Holger, men...)! *hihi* :-)
PS: Till nyfikna läsare av gårdagens blogginlägg så kan jag meddela att Aaju "höll ut" till klockan 4.45 i morse. Sedan kom han lullande in till mor & far. :-)
9 kommentarer:
DET där är så LÄTT hänt. Jag har glömt bort min kära pappa så mpnga ggr på fars dag. Här i US inträffar fars dag alltid tredje söndagen i juni...
Jag kommer ibland ihåg sverige tack vare att jag har en svensk dagbok. Men ibland är ju Fars dag på följande uppslag och då ser jag det en dag för sent...Igår kom jag ihåg...
Annika i US
Annika (US): Ja visst är det klurigt. Turligt nog tar vi inte så hårt på det i min familj, inte alls faktiskt. Vi är ganska duktiga på att prata och visa vår uppskattning i vardagen, så vi behöver inte egentligen någon speciell pappa & mamma dag. Men lite småkul är det ju ändå ;-)
Aajus nya säng var jättefin, och han sov ju nästan hela natten i den i alla fall :-). Det är rätt mysigt med barn som kommer intassande och kryper ner hos mamma o pappa nån gång på morgonkvisten :-).
Annika/Sve
Annika (S): Ja vist var den fin! Och för det priset! Och helt klart, är det mysigt när de kommer inrultande (ja för vår del har det ju fram till nu mest varit att Aaju klättrat ut ur spjälsängen och över till oss :-) ). Fast det att han typsikt ska vara så enormt morgonpigg lördag morgon tycker jag dock gärna han kunde ändra på ibland... :-) *hihi*
Förresten, sängen som våra tjejer har sovit i efter spjälsängen köpte vi på loppis för 200 kr, jättefin. Både Emmy och Ida har sovit i den, och även Lovisa ska få sova i den när hon blir för stor för spjälsängen. Det är kanon att fynda begagnat i närmast perfekt skick!
HeHe Pappa berättade o hade ganska roligt åt det, men jag kan förstå din känsla av pinsamhet. vi hade ju kunnat sagt åt dig men du brukar vara den som påminner oss om saker o ting så vi fann det nog ganska onödigt. Se det som så att även solen har fläckar:-).
Jätte fin säng. Nästan en sådan hade ju vi med//Sis
Annika: Ja, visst är det super! Behöver ju inte alls vara sämre än det man får i affären för fullpris heller. Och så slipper man vänta på eventuell leverans! :-)
Anna: Ingen fara, tar ju egentligen inte så hårt på det där med mors & fars dag, även om jag ju självklart borde ha kommit ihåg. Och ja, jag brukar ju vara bra till datum, men just de där två dagarna har jag lite svårt för. Men, men... :-)
Och sängen; ja visst är den fin! Nu är den även bäddad och klar, så den ser än finare ut! :-)
Oj jag har också glömt farsdag i år. Precis som annika skrev så är det i juni här i USA. Det är inte alltid lätt att hålla reda på svenska helgdagar och exakt när de infaller.
Desiree: Whoops! Men en dag försent hit och dit... Din pappa ska nog bli glad för en hälsning även idag! ;-)
Men visst är det klurigt med alla dessa datum. Jag borde altid ha en svensk almenacka, men tyvärr blir det typ bara vart 3:e år eller nått, och de där dagarna flyttar ju på sig hela tiden. Hmm... :-)
Skicka en kommentar