torsdag, augusti 14, 2008

Inte så gammal, men glömsk...



Glömde ju att lägga in kladdkakefotot i mitt förra inlägg. Här är tisdagens bagarmästare! :-)

(Att hålla Holger uppdaterad med Aajus göromål har ju blivit en ny, viktig funktion för denna blogg.)

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Skönt att det inte bara är jag som är glömsk :) Jo, Tallinn var verkligen fint, så lägg till det på din lista!

Igår läste jag in mig på dina resor och Polen verkade ju vara jättefint! Vilken strand! Jag lägger till det på min lista!

Lullun sa...

Evans: Ja, vi är nog lite glömska alla till mans. *hihi* Ja, Polen var en hit. Åk dit om du får chansen! :-)

Anonym sa...

Hej Lullun! Vill bara tacka för en jätteintressant blogg som du skriver, det är spännande att kunna ta del av ditt liv! Är själv en svenskamerikan boende i Sverige sen 12 år tillbaka, känner igen mig i det du beskriver om ett liv i utlandet.

Vad som än händer med dig framöver kommer jag verkligen att hålla tummarna, du verkar vara en stark person trots de utmaningar som finns i livet.

Många hälsningar,

Désirée

P.S. - Världen är liten, har familj som bor strax söder om Hamburgsund, älskar norra Bohuslän!:)

Lullun sa...

Désirée: Välkommen till min blogg och vad kul att du gillar den. Ja, vi "ut-/invandrare" har ju ofta en hel massa liknande tankar och funderingar.

Själv är jag väldigt glad för att ha hittat ett helt gäng av utvandrade svenskar som bloggar från världens alla hörn. Jag är inte alls en sådan som söker efter "de mina" när jag är utomlands, utan vill helst blanda mig mest med de lokala, men samtidigt har det visat sig vara väldigt skönt att kunna "prata", via bloggarna, om vissa saker med andra i liknande situation, saker som familjen & vännerna där hemhemma och vännerna här har svårt att sätta sig in i då de aldrig själva testat att bo utomlands.

En av dessa bloggare heter förresten också Desiree och bor i USA. Lite lustigt, liksom med dina släktingar utanför Hamburgsund. Kanske vet jag t.o.m vem de är. Vem vet... ;-)

Anna, Fair and True sa...

Jag bakar verkligen sällan nu för tiden. Jag hoppas att det ändras när jag får barn en dag. Bakar du mer nu än tidigare?

Lullun sa...

Anna, Fair and True: Jag har alltid bakat mycket, men det är klart; alla de åren jag bodde ensam så försökte jag hålla mig från sötsakerna (det var ju bara jag som åt dem så... ;-) ). Och då bakade jag nog mer efter behov (det blev böd och sånt). Nu är det istället mest något jag tar till för att Aaju ska ha kul. :-)