söndag, augusti 31, 2008

Uppdatering på gårdagen

Nu känns det hela en del bättre. Pengar är ändå bara pengar. Jag har så mycket annat att vara glad över, som att lillkillen klarade sig bara för att nämna något stort. Dax att gå i säng och få sig ett par timmar mer sömn, och så ska vi nog få en bra söndag därefter! :-)

Och ja, vad bloggen angår, så har jag ju fortfarande ett stooort fotoarkiv. ;-)

5 kommentarer:

Marianne sa...

Helt rätt! Men du måste ändå prata med grannarna och gå till polisen!

Sov nu gott och ha en skön söndag!

Anonym sa...

Riktigt skönt att Aaju kom tillrätta, det är otäckt när barnen försvinner sådär.

Håller alla mina tummar och tår att kameran kommer tillrätta! Eller att det enkelt och inte alltför dyrt löser sig med en ny, minst lika bra.

Har hittat hit via Annika i Reston, och gillar att läsa din blogg. Såpass att jag har nominerat din blogg i min... :-)

Annika sa...

Fy sjutton, Lullun...Min mardröm det som hände med Aaju. Vilken ren och skär panik. Tack gode gud att det gick så bra som det gick....
Men ja, jag håller med Marianne, du måste snacka med polisen om din kamera. SÅ otroligt tråkigt och så sanslöst ruttet och genomvidrigt om en granne lagt beslag på din fina kamera. Jag förstår din sorg fullt ut.
Måtte det ordna sig.
Jättekram från mig!!

Anonym sa...

Usch o fy Louise..
Detta var riktigt otrevligt, men vad skönt att Aaju kom tillbaka. Olivia försvann ju så en gång då det blev polis o skriv i tidningen en gång. Men hon fick sig allt en liten avhylning men det som bet mest var nog att polisen pratade ett par sanningens ord med henne. Du måste ha känt dig riktigt panikslagen, ensam, frustrerad. Åh stackare.

Ang kameran ja! Det var verkligen att slå benen av dig, vet du vad vi har 2. Skickar upp den andra bara du ger klartecken på det. Men jag tror att det kan bli en hemförsäkringsfråga det där, kolla upp det och gå till polisen. Prata med grannarna oxå. Fy fasen vad orättvist. Åh vad det är dumt att jag bor så långt bort från dig.
Hälsa Aaju att inte göra om det där! Tror du han lyssnar mer då? Not!!
Nej men käraste Sis Jag lider verkligen med dig. Men vill du att jag skickar upp en kamera så gör jag det imorgon, fast det är ju inte så fin och bra som din. Typ en sådan vi hade i Polen...
Ta tillvara på er nu..
Hoppas Söndagen varit bättre för er.

Lullun sa...

Marianne: Japp, har pratat med en del av grannarna; men den som eventuellt har tagit den lär ju inte erkänna tyvär (men jag har tillåtit mig att titta lite extra in genom fönstrena där gardinerna inte är fördragna *hihi*). Jag har också sänt ut beskedet på stan att den blivit stulen och själv varit mig ett par turer ner till området utanför mataffären där alla står och säljer begagnade saker. Och jodå; lite halvt sovmorgon fick jag tillslut och en bra söndag. Inlägg kommer imorgon! :-)

Malde: Välkommen till min blogg och tack för nomineringen. Vad glad jag blir! Jag var också förbi din blogg tidigare idag, men så ”kallade” Aaju och jag fick alldrig tid till att kommentera, men jag kommer tilbaka! :-)
Ja, viktigast var ju trots allt Aaju. Usch om det hänt honom något och det pga en kamera!

Annika: Ja, jag är trots allt rätt lugn i liknande situationer men nej, jag hoppas verkligen INTE att jag kommer att uppleva något liknande igen! Att tappa bort ett barn i en liten affär är en sak (i alla fall här där man trots allt kan lita på de allra, allra flesta), men när han sticker iväg själv på det viset vet man ju inte vart man ska börja leta. Och jag tänker nu på den långa vägen (ok, max en km kanske) och den extra trafiken det var i området pga tivolit och mässan. Och han är ju ändå inte mer än metern lång... Nej usch, jag vill inte tänka på det.
Men ja, håller med dig; ruttet att ta kameran på det sättet. Den stod verkligen precis utanför dörren, rakt under vårt köksfönster! Hmm...

Anna: Ja, vi har ju pratats vid i telefon, så du vet ju läget. Men jättesnällt av dig att komma med erbjudandet. :-)